chevron_right
Monitorul oficial local

PASAJUL PESTE CALEA FERATĂ, REDENUMIT PODUL LIGAT, A FOST DESCHIS CIRCULAȚIEI

Gw4a2766 3000px

Astăzi, după ora 12 s-a deschis circulației pasajul peste calea ferată din Miercurea-Ciuc, fiind redenumit Podul Ligat. Reabilitarea pasajului a fost cea mai costisitoare investiție din ultima perioadă în Miercurea-Ciuc.

 

Primarul Korodi Attila a semnat contractul de reabilitare a pasajului acum doi ani. Podul a fost închis pe 26 aprilie 2022, iar în aceeași zi a început demolarea vechii structuri. Este exemplar faptul că într-un timp atât de scurt podul a fost renovat prin lucrări de calitate.

„Acest pod leagă trecutul de prezent și prezentul de viitor. Este important să ne confruntăm pe noi înșine și generațiile viitoare cu istoria noastră și, în acest spirit, am numit pasajul Podul Ligat” – a declarat primarul Korodi Attila în discursul său festiv. Edilul  a evidențiat munca în echipă care a evidențiat întreaga investiție. Această atitudine nu numai că a reprezentat o soluție la tensiunea generală asociată cu acest tip de investiție, dar și la intențiile obstrucționiste (procese, colectare de semnături ofensatoare) venite din partea unor locuitori din oraș.

După discursul festiv primarul Korodi Attila și viceprimarul Bors Béla au dezvelit panoul care anunță noua denumire a podului.

La ceremonie a participat și Kelemen Hunor, președintele UDMR, care a mulțumit locuitorilor din Miercurea-Ciuc pentru răbdarea de care au dat dovadă.

„De obicei se construiesc poduri către alți oameni, către alte comunități. Metaforic, noi ne petrecem viața construind poduri, aceasta este meseria noastră. Este cel mai firesc lucru din lume ca o comunitate ca a noastră să se unească. Acesta este modul în care privim comunitatea din Miercurea-Ciuc, din regiunea Ciuc și secuimea. Comunitatea noastră este cea mai importantă prioritate pentru noi și nimic nu poate anula acest lucru” – a declarat președintele UDMR.

Bors Béla a vorbit pe scurt despre detaliile tehnice ale podului Ligat, mulțumind executantului și instituțiilor, autorităților implicate în construcție, nu în ultimul rând birourilor primăriei pentru activitatea operativă. Colaborarea a fost lăudată și de Richard Steinbacher, directorul tehnic al Strabag SRL.

După o binecuvântare bisericească, Korodi Attila a mulțumit cu diplome de merit numeroșilor oameni care au lucrat în cadrul proiectului. După scurtul moment artistic oferit de Ansamblul Național Secuiesc Harghita, edilii municipiului și membrii grupului parlementar al UDMR au deschis podul circulației.

La eveniment a fost prezent și Fanfara din Sânsimion.

Reconstrucția podului Ligat a costat aproape 60 de milioane de lei, din care 15,74 milioane de lei au fost cofinanțate de Uniunea Europeană și Guvernul României, suma rămasă fiind asigurată din bugetul propriu al orașului. Podul a fost proiectat de Bridge Consulting SRL din București și reabilitat de Strabag SRL și de mai mulți subcontractori locali.

Podul are o lungime de 498,45 m și o lățime de 14,20 m. Există piste pentru bicicliști și pietoni pe ambele părți ale carosabilului, precum și pereți antifonici. Să avem grijă de acest pod pentru că a fost renovat nu doar pentru noi, ci și pentru generațiile viitoare.

Gw4a2766 3000px