chevron_right
Monitorul oficial local

ANUNȚ – Activități comerciale cu ocazia evenimentelor de sfârșit de an 2024

Primăria Municipiului Miercurea-Ciuc informează comercianții care doresc să desfășoare activitate comercială în perioada 1–31 decembrie 2024 cu ocazia evenimentelor de sfârșit de an, că pot depune cererile pentru închiriere a unei suprafețe de teren, a unei case de lemn și obținerea autorizației de comercializare, cu următoarele documente:

  • formular de cerere completat (poate fi descărcat AICI);
  • certificatul de înregistrare al societății;
  • certificatul constatator cu cod CAEN pentru activitățile desfășurate cu ocazia evenimentului;
  • în cazul vânzării produselor alimentare și a băuturilor: autorizația Direcției de Sănătate Publică (DSP) și a Direcției Sanitare Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) – inclusiv produse ambalate/îmbuteliate;
  • autorizație ISCIR – dacă este cazul;
  • fotografie despre stand și despre produsele oferite spre vânzare.

Solicitanții trebuie să aibă personalitate juridică și să dețină toate autorizațiile și echipamentele necesare (de exemplu: casă de marcat) pentru a comercializa alimente și băuturi în regim ambulant.  

Documentația necesară pentru eliberarea autorizației de comercializare trebuie trimisă în perioada 18 noiembrie 2024, ora 08:00 – 21 noiembrie 2024, ora 16:00 la adresa de e-mail: comercial@miercureaciuc.ro

Vor fi acceptate numai cererile online primite în perioada de depunere a cererilor specificată!

   

Informații despre locul de desfășurare

Logistica necesară creării condițiilor optime desfășurării programelor distractive, a consumării de către public a diferitelor preparate calde şi băuturi alcoolice în perioada desfășurării programelor, în Parcul central, Piața Majláth G. Károly și Piața Cetății, este următoarea:

  1.  Parcul central

Anunțul este deschis firmelor, comercianților și magazinelor, care oferă produse gastronomice din următoarele categorii:

  • băuturi calde: cafea, ceai, vin fiert, pălincă, punci etc.;
  • dulciuri artizanale: ciocolată, prăjituri, turtă dulce, cozonac, plăcintă, gofri etc.;
  • sandvișuri, hot dog, pizza și alte gustări similare;
  • castane prăjite.

Locuri disponibile:

  • 4 căsuțe de lemn;
  • max. 3 locuri pentru food truck sau stand pentru mâncare (la intrarea în parc dinspre Piața Majláth Gusztáv Károly).

Program de funcționare:

  • program de funcționare minimal: pe zilele de 1, 78, 1415, 2022 decembrie 2024, zilnic între orele 11.00 și 19.00, la evenimentul Târgul de Crăciun.
  • la alegere peste programul de funcționare minimal, în perioada 1–31 decembrie 2024.

2. Piața Majláth Gusztáv Károly (în apropierea magazinului Amigo Penge)

Locuri disponibile:

  • max. 2 locuri pentru amplasare parc de distracții / elemente parc de distracții (carusel, trenuleț stc.)

Program de funcționare: în data de 5 decembrie 2024, minim între orele 11.00 și 19.00, la evenimentul „În așteptarea lui Moș Nicolae”.

3. Piața Cetății (lângă turnul de poartă)

Locuri disponibile:

  • max. 2 locuri pentru food truck sau stand pentru mâncare.

Program de funcționare: în perioada 14–15 decembrie 2024, minim între orele 17.30 și 21.30, la evenimentul ”Proiecții de desene de copii pe fațada Cetății Mikó”.  

Alte elemente de program

Locuri disponibile:

  • max. 2 locuri pentru fotobooth.

Program de funcționare:

  • program de funcționare minimal: pe zilele de 5, 21–22 decembrie 2024, zilnic între orele 11.00 și 19.00.
  • la alegere peste programul de funcționare minimal, în perioada 1–31 decembrie 2024.


Taxe  

Pentru ocuparea domeniului public se percepe o taxă de 15 lei/mp/zi, iar pentru căsuța din lemn 35 lei/zi/căsuță.

Pentru parcuri de distracţii pentru ocuparea domeniului public se percepe o taxă:

  • 100 lei/zi – pentru o suprafaţă ocupată între 1 – 10 mp,
  • 300 lei/zi – pentru o suprafaţă ocupată între 11 – 50 mp,
  • 600 lei/zi – pentru o suprafaţă ocupată între 51 – 100 mp,

Pentru eliberarea autorizației de comercializare se percepe o taxă de 100 lei/eveniment, adică în acest caz, autorizația de comercializare trebuie plătită o singură dată pentru luna decembrie 2024.

Conform Hotărârii nr. 30/2024 al Consiliului local al Municipiului Miercurea-Ciuc, anterior eliberării autorizației de comercializare, agenții economici care desfășoară activități de alimentație publică pe domeniu public, au obligația să depună la caseria primăriei/să achite prin virament bancar, cu titlu de garanție suma de 30 lei/mp.

La expirarea termenului de valabilitate a autorizației de comercializare garanția prevăzută se restituie numai în cazul respectării obligației prevăzute la Hot. nr. 30/2024, art. 31 lit. i) din Regulament.  

Detaliile privind plata taxei de ocupare a domeniului public și a taxei pentru eliberarea autorizației de comercializare vor fi publicate odată cu lista comercianților selectați.

Atenție!

  • Cererile vor fi acceptate în număr limitat, în funcție de disponibilitatea locațiilor și a sursei de energie electrică.
  • În cererea depusă se indică necesitatea de alimentare cu energie electrică (consum estimat).
  • La evaluarea ofertelor depuse se va ține cont de ordinea primirii documentațiilor, de design-ul și image-ul standului/cortului/food truck-ului, respectiv de varietatea produselor oferite.
  • Nu se acceptă cereri/documentații fără atașarea fotografiilor standului/cortului/food truck-ului și a produselor comercializate.
  • Nu se vor accepta completări la documentațiile depuse.

Pentru informații suplimentare vă rugăm să vă adresați Compartimentului comercial din cadrul Primăriei Miercurea-Ciuc (biroul nr. 20, tel.: 0266 315120 / 246).  

Rezultatele evaluării cererilor vor fi publicate în data de 25 noiembrie 2024 pe site-ul web al Primăriei Miercurea-Ciuc (www.szereda.ro).