ANUNȚ – Activități comerciale cu ocazia evenimentelor de sfârșit de an 2024
Primăria Municipiului Miercurea-Ciuc informează comercianții care doresc să desfășoare activitate comercială în perioada 1–31 decembrie 2024 cu ocazia evenimentelor de sfârșit de an, că pot depune cererile pentru închiriere a unei suprafețe de teren, a unei case de lemn și obținerea autorizației de comercializare, cu următoarele documente:
- formular de cerere completat (poate fi descărcat AICI);
- certificatul de înregistrare al societății;
- certificatul constatator cu cod CAEN pentru activitățile desfășurate cu ocazia evenimentului;
- în cazul vânzării produselor alimentare și a băuturilor: autorizația Direcției de Sănătate Publică (DSP) și a Direcției Sanitare Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) – inclusiv produse ambalate/îmbuteliate;
- autorizație ISCIR – dacă este cazul;
- fotografie despre stand și despre produsele oferite spre vânzare.
Solicitanții trebuie să aibă personalitate juridică și să dețină toate autorizațiile și echipamentele necesare (de exemplu: casă de marcat) pentru a comercializa alimente și băuturi în regim ambulant.
Documentația necesară pentru eliberarea autorizației de comercializare trebuie trimisă în perioada 18 noiembrie 2024, ora 08:00 – 21 noiembrie 2024, ora 16:00 la adresa de e-mail: comercial@miercureaciuc.ro
Vor fi acceptate numai cererile online primite în perioada de depunere a cererilor specificată!
Informații despre locul de desfășurare
Logistica necesară creării condițiilor optime desfășurării programelor distractive, a consumării de către public a diferitelor preparate calde şi băuturi alcoolice în perioada desfășurării programelor, în Parcul central, Piața Majláth G. Károly și Piața Cetății, este următoarea:
- Parcul central
Anunțul este deschis firmelor, comercianților și magazinelor, care oferă produse gastronomice din următoarele categorii:
- băuturi calde: cafea, ceai, vin fiert, pălincă, punci etc.;
- dulciuri artizanale: ciocolată, prăjituri, turtă dulce, cozonac, plăcintă, gofri etc.;
- sandvișuri, hot dog, pizza și alte gustări similare;
- castane prăjite.
Locuri disponibile:
- 4 căsuțe de lemn;
- max. 3 locuri pentru food truck sau stand pentru mâncare (la intrarea în parc dinspre Piața Majláth Gusztáv Károly).
Program de funcționare:
- program de funcționare minimal: pe zilele de 1, 7–8, 14–15, 20–22 decembrie 2024, zilnic între orele 11.00 și 19.00, la evenimentul Târgul de Crăciun.
- la alegere peste programul de funcționare minimal, în perioada 1–31 decembrie 2024.
2. Piața Majláth Gusztáv Károly (în apropierea magazinului Amigo Penge)
Locuri disponibile:
- max. 2 locuri pentru amplasare parc de distracții / elemente parc de distracții (carusel, trenuleț stc.)
Program de funcționare: în data de 5 decembrie 2024, minim între orele 11.00 și 19.00, la evenimentul „În așteptarea lui Moș Nicolae”.
3. Piața Cetății (lângă turnul de poartă)
Locuri disponibile:
- max. 2 locuri pentru food truck sau stand pentru mâncare.
Program de funcționare: în perioada 14–15 decembrie 2024, minim între orele 17.30 și 21.30, la evenimentul ”Proiecții de desene de copii pe fațada Cetății Mikó”.
Alte elemente de program
Locuri disponibile:
- max. 2 locuri pentru fotobooth.
Program de funcționare:
- program de funcționare minimal: pe zilele de 5, 21–22 decembrie 2024, zilnic între orele 11.00 și 19.00.
- la alegere peste programul de funcționare minimal, în perioada 1–31 decembrie 2024.
Taxe
Pentru ocuparea domeniului public se percepe o taxă de 15 lei/mp/zi, iar pentru căsuța din lemn 35 lei/zi/căsuță.
Pentru parcuri de distracţii pentru ocuparea domeniului public se percepe o taxă:
- 100 lei/zi – pentru o suprafaţă ocupată între 1 – 10 mp,
- 300 lei/zi – pentru o suprafaţă ocupată între 11 – 50 mp,
- 600 lei/zi – pentru o suprafaţă ocupată între 51 – 100 mp,
Pentru eliberarea autorizației de comercializare se percepe o taxă de 100 lei/eveniment, adică în acest caz, autorizația de comercializare trebuie plătită o singură dată pentru luna decembrie 2024.
Conform Hotărârii nr. 30/2024 al Consiliului local al Municipiului Miercurea-Ciuc, anterior eliberării autorizației de comercializare, agenții economici care desfășoară activități de alimentație publică pe domeniu public, au obligația să depună la caseria primăriei/să achite prin virament bancar, cu titlu de garanție suma de 30 lei/mp.
La expirarea termenului de valabilitate a autorizației de comercializare garanția prevăzută se restituie numai în cazul respectării obligației prevăzute la Hot. nr. 30/2024, art. 31 lit. i) din Regulament.
Detaliile privind plata taxei de ocupare a domeniului public și a taxei pentru eliberarea autorizației de comercializare vor fi publicate odată cu lista comercianților selectați.
Atenție!
- Cererile vor fi acceptate în număr limitat, în funcție de disponibilitatea locațiilor și a sursei de energie electrică.
- În cererea depusă se indică necesitatea de alimentare cu energie electrică (consum estimat).
- La evaluarea ofertelor depuse se va ține cont de ordinea primirii documentațiilor, de design-ul și image-ul standului/cortului/food truck-ului, respectiv de varietatea produselor oferite.
- Nu se acceptă cereri/documentații fără atașarea fotografiilor standului/cortului/food truck-ului și a produselor comercializate.
- Nu se vor accepta completări la documentațiile depuse.
Pentru informații suplimentare vă rugăm să vă adresați Compartimentului comercial din cadrul Primăriei Miercurea-Ciuc (biroul nr. 20, tel.: 0266 315120 / 246).
Rezultatele evaluării cererilor vor fi publicate în data de 25 noiembrie 2024 pe site-ul web al Primăriei Miercurea-Ciuc (www.szereda.ro).