chevron_right
Monitorul oficial local

AM PUBLICAT LICITAȚIA PENTRU PROIECTAREA VARIANTEI DE OCOLIRE

Terelout2

14 noiembrie este termenul de depunere a ofertelor în cadrul licitației pentru proiectarea variantei de ocolire de 16,9 kilometri al municipiului Miercurea-Ciuc și a comunelor Ciceu și Siculeni. Varianta este parte a drumului care va asigura legătura cu viitoarea autostradă A8 (Iași–Târgu Mureș).

 

Proiectarea „Centurii semicirculare" al municipiului are un trecut de mai mult de un deceniu, fiind blocat pentru mai mulți ani. În parteneriat cu UDMR-ul anul trecut s-a reușit scoaterea din impas, primarul Korodi Attila și directorul general CNAIR, Cristian Pistol semnând în ianuarie un protocol de colaborare pentru proiectare (actualizarea studiului de fezabilitate, proiectare tehnică și DTAC). Toate acestea sunt finanțate de CNAIR, contribuția proprie a municipiului fiind de 2%.

„În acest moment, se pot depune ofertele pentru proiectare pe platforma europeană de achiziții publice. În acest fel așa următoarele 18 luni sunt dedicate exclusiv proiectării. Aceasta este în conformitate cu activitatea noastră de planificare conștientă a viitorului infrastructurii orașelor din Ținutul Secuiesc” – a declarat primarul Korodi Attila la conferința de presă de astăzi.

Traseul variantei de ocolire a fost prezentat de viceprimarul Borș Béla. Lungimea totală al traseului este de 16,9 km. Joncțiunea de pe drumul european va fi în apropierea benzinăriei OMV, va traversa drumul european și calea ferată la un pasaj superior în zona Jigodin-Băi și se va extinde de-a lungul râului Olt până la drumul național 13A. De aici se îndreaptă spre est și se întoarce pe centura de ocolire recent finalizată printr-un pasaj peste calea ferată. Traversează din nou drumul european și apoi, ocolind Ciceu și Siculeni dinspre est, se reunește cu drumul principal european după Siculeni. Varianta de ocolire va include trei pasaje peste calea ferată, patru poduri mai scurte și patru noi sensuri giratorii, deși detaliile exacte vor fi dezvăluite în mod evident doar în SF-ul reactualizat.

Actualizarea SF include un studiu de trafic, care va oferi răspunsul final cu privire la câte benzi sunt justificate și la modul în care viitoarea centură ocolitoare se va raporta la cea care a fost finalizată între timp.

Costul estimat al procesului complex de planificare este de peste 19 milioane de lei, în timp ce costul viitoarei investiții este estimat la peste 150 de milioane de euro.

Ofertele pentru achiziția de proiectare sunt așteptate până la 14 noiembrie.

Pe termen lung, varianta face parte drumului care va asigura legătura cu viitoarea autostradă A8 (Iași–Târgu Mureș).

 

Terelout2